YouTube as a learning tool of English language students – Tereza Pecháčková
Tereza Pecháčková
Bachelor's thesis
YouTube as a learning tool of English language students
YouTube jako nástroj pro učení studentů anglického jazyka
Abstract:
This bachelor thesis deals with an online social media called YouTube and its use as a tool for learning. It is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part of this work focuses on learning from the point of view of social constructivism, how motivation is one of the important parts of the process of language learning, the specifics of learning a second language and the …moreAbstract:
Tato bakalářská práce se zabývá online sociální sítí YouTube a využití této sítě jako moderního materiálního didaktického prostředku. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část se zaměřuje na učení z pohledu sociálního konstruktivismu, představuje motivaci jako jednu z důležitých částí učení se cizímu jazyku, uvádí specifika při učení se cizímu jazyku a rozdíl mezi učením …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 7. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Irena Reimannová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PECHÁČKOVÁ, Tereza. \textit{YouTube as a learning tool of English language students}. Online. Bachelor's thesis. Pardubice: University of Pardubice, Faculty of Arts and Philosophy. 2020. Available from: https://theses.cz/id/ih0xns/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Pecháčková, Tereza. YouTube as a learning tool of English language students. Pardubice, 2020. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyBachelor programme / field:
Specialisation in Educational Sciences / English for Education
Theses on a related topic
-
Strategie učení se jazyku a preference stylu učení se jazykům ve výuce anglického jazyka
Kateřina Hibšová -
Žákovské strategie k učení se ruskému jazyku
Apolena Procházková -
Interferenční chyby v písemném projevu žáků učících se němčině jako druhému cizímu jazyku
Eliška Brichová -
Motivace k založení a udržení Youtube kanálu
Aneta Chroustová -
YouTube in Learning English as a Foreign Language: Learners' Stories
Nikola Peterová -
Řízení přístupu uživatelů k službám YouTube na síťové úrovni
Jan Rychtár -
Youtube as a source of study materials for English learners and teachers
Petr Palčík