Bc. Markéta Žákovská

Master's thesis

Influencer marketing a jeho potenciál při propagaci kulturních akcí

Influencer marketing and its potential in the promotion of cultural events
Abstract:
Tato magisterská diplomová práce v úvodu představuje historii, definici a vývoj marketingu v oblasti influencer marketingu. Následně je detailněji rozepsán fenomén posledních let, tedy nástup influencerství, jeho specifika, přístupy a současné trendy, které se v něm používají. Dále bude zhodnocena úspěšnost využití influencer marketingu při kampaních pořádaných kulturními institucemi ve srovnání s …more
Abstract:
This master thesis introduces the history, definition, and development of influencer marketing. Subsequently, the phenomenon of recent years, i.e., the emergence of influencer marketing, its specifics, approaches, and current trends are discussed in detail. Furthermore, the success of using influencer marketing in campaigns organized by cultural institutions will be evaluated in comparison with the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2023
  • Supervisor: Mgr. Pavlína Míčová
  • Reader: doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
Culture Management / Culture Management