Mgr. et Mgr. Petra Marie Giňová

Bachelor's thesis

Marketingové strategie a ideologie: Případ ODS a ČSSD

Marketing strategies and ideologies: The ODS and ČSSD case
Abstract:
Tato bakalářská práce se věnuje zkoumání českého stranického a volebního prostředí. Prostřednictvím případové studie volební kampaně do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR v roce 2010 stran ODS a ČSSD aplikuje teorii stranických rodin Klause von Beymeho a teoretický konstrukt strategických postojů politických stran k politickému marketingu Stephena Henneberga. V teoretické části představuje obě teoretická …more
Abstract:
The bachelor thesis examines the Czech party and election environment. It applies Klaus von Beyme’s theory of familles spirituelles and Stephen Henneberg’s theoretical construct of political party strategic postures towards political marketing in a case study of the election camapaign to the House of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in 2010 of ODS and ČSSD parties. The theoretical part …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 5. 2011
  • Supervisor: Mgr. Anna Shavit, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Eva Kneblová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií