Využití myšlenkových map ve výuce angličtiny – Barbora Stejskalová
Barbora Stejskalová
Bachelor's thesis
Využití myšlenkových map ve výuce angličtiny
Usage of mind maps in teaching English
Abstract:
Tato bakalářská práce pojednává o využití myšlenkových map ve výuce, které je teoreticky popsáno v její první části společně s historií a základními principy. Mentální mapování je alternativní formou zaznamenávání lidských myšlenek, které svou podstatou oponuje klasickému lineárnímu stylu zápisu. Formou akčního výzkumu tedy hledám instance, v nichž je vhodné tuto techniku použít z hlediska výuky, ale …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the use of mind maps in teaching and learning, which is theoretically described in its first part, along with history and basic principles. Mind mapping is an alternative form of recording thoughts, which by its nature opposes the classic linear style of notation. During an action research, I am trying to define instances in which it is appropriate to use this technique …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 5. 2020
Identifier:
https://is.akcentcollege.cz/th/vtqzh/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 6. 2020
- Supervisor: Doc. PhDr. Zdeněk Starý, CSc.
- Reader: PaedDr. Dana Hánková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AKCENT CollegeAKCENT College
Bachelor programme / field:
Specialization in Pedagogy / English as a Foreign Language
Theses on a related topic
-
Myšlenkové a pojmové mapy, jejich využití ve výuce
Markéta Vomáčková -
Rozdíl mezi mollovými a durovými tóninami při výzkumu music-dependent memory
Julie Šimečková -
Vliv etanolu na učení a paměť Drosophil.
Michaela Mařánová -
Brain-based learning principles and strategies in lower secondary EFL classes
Veronika Škrhová