Adult learner motivation for studying English (case study) – Ing. Eva Lysoňková
Ing. Eva Lysoňková
Bachelor's thesis
Adult learner motivation for studying English (case study)
Adult learner motivation for studying English (case study)
Anotácia:
Tato bakalářská práce se zabývá různými druhy motivace dospělých ke studiu angličtiny prostřednictvím individuálních lekcí. Teoretická část nejprve vysvětluje pojem motivace obecně a poté se zaměřuje na motivaci ke studiu angličtiny. Autorka se dále zabývá významem motivace v procesu vzdělávání a učení se. Koncept individuálních lekcí a charakteristiky dospělých studentů jsou v práci uvedeny také. …viacAbstract:
This thesis deals with different kinds of motivation among adult learners for studying English in one-to-on lessons. The theoretical part deals firstly with motivation in general and secondly motivation for learning English. The author further investigates the importance of motivation in both processes of teaching and learning. A concept of one-to-one lessons is presented in the thesis as well as profile …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 17. 4. 2013
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ek86z/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 4. 6. 2013
- Vedúci: PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Naděžda Vojtková
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / odbor:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - English Language
Práce na příbuzné téma
-
Strategie učení se jazyku a preference stylu učení se jazykům ve výuce anglického jazyka
Kateřina Hibšová -
Motivation to Learn English: An Inquiry into In-class and Extramural Motivation of Czech Upper-Secondary School Students
Tímea Petrovičová -
Autoregulace učení studentů v souvislosti s přípravou na zkoušky a s ohledem na jejich motivaci k učení se
Barbora Hlavová -
Rehearsal technique in teaching a pupil with Down syndrome in one-to-one English classes
Kateřina Birková -
Teaching English to individuals
Petra Önder -
Blended Learning Activities to Meet Individual Learning Needs
Iveta Pekařová -
Planning a Strategies-Based Course for an Adult Learner in One-to-One English Lessons
Kristýna Šulová -
Applying CA to the Understanding of How Interactional Teaching Strategies Contribute to the Development of Communicative Competence: A Case Study of Online English Lessons Delivered to a Group of Four Mature Students
Simona KOUBOVÁ