F. X. Brixi: Dvě árie v G pro sólový bas uložené v Národní knihovně ČR – Bc. Adam Born
Bc. Adam Born
Bakalářská práce
F. X. Brixi: Dvě árie v G pro sólový bas uložené v Národní knihovně ČR
F. X. Brixi: Two arias in G for solo bass deposited in the National Library in Prague
Anotace:
Tato práce se zabývá dvěma áriemi Františka Xavera Brixiho pro sólový bas v g moll a G dur, jejichž prameny jsou uloženy v Národní knihovně v Praze. První kapitola práce se zabývá stavem bádání o skladateli. Další dvě kapitoly jsou věnovány přímo skladbám a obsahují jejich hudební i textovou analýzu. Nedílnou přílohu tvoří spartace výše uvedených děl. Cílem této práce je vytvořit podklad pro provozování …víceAbstract:
This bachelor thesis focuses on two arias by František Xaver Brixi in g minor and G major that are deposited in the National Library in Prague. The first chapter of this thesis consists of a state of research about the composer. The following two chapters are dedicated to the compositions themselves and include their musical and textual analysis. An inseparable ap-pendix to this work is editions of …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 18. 5. 2022
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/pi8gu/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 15. 6. 2022
- Vedoucí: prof. PhDr. Jana Perutková, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Michaela Ratolístková
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Teorie a provozovací praxe staré hudby / Teorie a provozovací praxe staré hudby
Práce na příbuzné téma
-
Adapting Characters from Shakespeare's The Taming of the Shrew for the late 17th and 18th Century English Stage
Martina Andrisová -
a) Bakalářský houslový koncert / b) František Xaver Blima (Čechy cca 1770 - 1812 Kyjev) dirigent a skladatel - příspěvek k problematice hudební migrace 18. století
Anna Františka Černá -
Ženské postavy ve vybraných dramatech Františka Xavera Svobody
Lucie Chudová -
Animace staré hudby na příkladu souboru The Czech Ensemble Baroque
Anna Pelikánová -
Duchovní hudba českého baroka a Lamentationes Jeremiae Prophetae Jana Dismase Zelenky z hlediska hudební interpretace
Marie MIKULKOVÁ -
Umělecký management v oblasti staré hudby: fungování vybraných souborů v České republice
Barbora Buliščaková -
Hudba jako součást lovu: její vývoj, typologie a zakořenění v českých zemích v období baroka
Tereza Berdychová -
Interpretace severoněmecké varhanní hudby 17. století na české barokní varhany
Jiří Kovář