Algoritmy na YouTube a jejich marketingový význam – Bc. František Hájek
Bc. František Hájek
Master's thesis
Algoritmy na YouTube a jejich marketingový význam
YouTube Algorithms and Their Marketing Value
Abstract:
Diplomová práce se zabývá algoritmy na YouTube a jejich marketingovým významem. V práci je popsán fenomén influencer marketingu se zaměřením na YouTubery. Je charakterizován portál YouTube, jeho služby a popularita. Je vysvětlen pojem YouTuber, uvedena je charakteristika YouTuberů, jejich kategorie a další specifika. Řešena je monetizace videí YouTuberů, reklamní spolupráce a legislativní aspekty tohoto …moreAbstract:
The diploma thesis deals with YouTube's algorithm and its marketing significance. The phenomenon of influencer marketing focused on YouTubers is described in the thesis. Then, the portal YouTube, its services and popularity are characterised. The concept YouTuber is explained. Furthermore, the characteristic of YouTubers, their categories and other specifics are mentioned. Next, monetization of YouTuber …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 12. 2020
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Tereza Semerádová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Hájek, František. Algoritmy na YouTube a jejich marketingový význam. Liberec, 2020. diplomová práce (Ing.). Technická univerzita v Liberci. Ekonomická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Technická univerzita v Liberci, Ekonomická fakultaTechnical University of Liberec
Faculty of EconomicsMaster programme / field:
Economics and Management / Enterprise Marketing
Theses on a related topic
-
Využití influencer marketingu v cestovním ruchu
Michaela Kamarášová -
Influencer marketing na sociálních sítích z pohledu morálky
Jan Benčík -
Influencer marketing
Tereza Hyšková -
Etické aspekty v Influencer marketingu na sociální síti TikTok
Elen Ingerlová -
Influencer marketing na Instagramu
Tereza MASTÍKOVÁ -
“Let’s Talk About Today’s Sponsor” - a Linguistic Analysis of YouTube’s Endorsement-Based Affiliate Advertisement
Anna Havránková -
Utilization of YouTube for autonomous learning purposes among Czech secondary school students
Sabina Sedláková -
Komparace videokanálů z oblasti Dark Tourismu na YouTube
Barbora Bäumlová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights