Teacher's management of participation in the online EFL classroom – Bc. Aneta Trhanová
Bc. Aneta Trhanová
Diplomová práce
Teacher's management of participation in the online EFL classroom
Teacher's management of participation in the online EFL classroom
Anotace:
Tato diplomová práce se zabývá způsoby, jimiž učitelé osmiletého gymnázia v České republice řídí zapojení studentů do výuky během synchronních hodin angličtiny probíhajících pomocí videohovoru. Cílem práce je odhalit, jakým způsobem učitelé během online hodin zahrnujících celou třídu udělují slovo studentům, jak studenti reagují a jak daná interakce dále probíhá. Teoretická část práce popisuje povahu …víceAbstract:
This diploma thesis deals with teacher’s management of student’s participation during synchronous video-mediated lessons of English in an 8-year grammar school in the Czech Republic. The aim is to uncover how the teachers allocate turns to their students during online lessons that include the whole class, how the students respond and how the further interaction develops. The theoretical part of the …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 31. 5. 2021
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/i82qh/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 30. 6. 2021
- Vedoucí: doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.
- Oponent: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
Novice Teachers and Their Management of Participation in the EFL Classroom
David Ryška -
Teachers' and pupils' perspectives on online English lessons during COVID-19
Evelína Gahurová -
Games and Activities for English Pronunciation Practice in ESL online lessons
Radim Vávra -
Applying CA to the Understanding of How Interactional Teaching Strategies Contribute to the Development of Communicative Competence: A Case Study of Online English Lessons Delivered to a Group of Four Mature Students
Simona KOUBOVÁ -
Content and Language Integrated Learning as a Way to Increase Effectivity and Engagement In Online Lessons
Kateřina Sedláková -
Code-switching in frontal teaching in an EFL upper secondary classroom
Nikola Kupčíková -
Novice Teachers and Their Management of Participation in the EFL Classroom
David Ryška -
Analysis of Learner-Learner Interaction in English as a Foreign Language Teaching
Juliana Kráľová