Teachers’ views on accommodating learners of English with special educational needs – Bc. Nikola Bartošová
Bc. Nikola Bartošová
Bakalářská práce
Teachers’ views on accommodating learners of English with special educational needs
Teachers’ views on accommodating learners of English with special educational needs
Anotace:
Bakalářská práce se zabývá zkoumáním podpory žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ze strany učitelů v hodinách anglického jazyka na druhém stupni základní školy v České republice. Kvalitativní výzkum byl proveden v Jihomoravském kraji s využitím dvou metod sběru dat: přímých pozorování a polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumu se zúčastnilo pět učitelek angličtiny, které poskytly užitečné postřehy …víceAbstract:
The bachelor thesis delves into the discovery of teachers‘ views on accommodating students with special educational needs (SEN) in English as a Foreign Language (EFL) classes at lower secondary schools in the Czech Republic. The qualitative research was carried out in the region of South Moravia employing two methods of data collection: direct observations and semi-structured interviews. Five English …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 4. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ozb69/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 18. 6. 2024
- Vedoucí: Mgr. Helena Worthington
- Oponent: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání / Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Extramural English as a Path to English Language Learning
Radka Tlustošová -
English as a marketing tool in a non-English speaking environment - a case study of Ikea
Polina Rachkova -
Teaching English as a Foreign Language to Dyslexic Learners at Grammar School
Miluše Chlumecká -
Teaching English as a foreign language to children with special learning needs at primary school
Kateřina Kašpárková