English Language Learning and Speech Problems in Czech Young Learners as Viewed by Speech Therapists – Bc. Monika Smetanová
Bc. Monika Smetanová
Master's thesis
English Language Learning and Speech Problems in Czech Young Learners as Viewed by Speech Therapists
English Language Learning and Speech Problems in Czech Young Learners as Viewed by Speech Therapists
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou názorů logopedů na problematiku výuky anglického jazyka u žáků mladšího školního věku, které současně podstupují logopedickou péči. Práce obsahuje tři teoretické kapitoly. První rozebírá možnosti, kde a od jakého věku se mohou jedinci k výuce anglického jazyka v České republice dostat. Druhá kapitola kromě organizace logopedické péče v České republice řeší také určité …moreAbstract:
The diploma thesis deals with the analysis of speech therapists' perspectives on the issue of teaching English to very young learners who are simultaneously undergoing speech therapy. The thesis contains three theoretical chapters. The first discusses the possibilities where and from what age individuals can access English language learning in the Czech Republic. The second chapter, in addition to …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/jguid/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2022
- Supervisor: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
- Reader: M.A. Ailsa Marion Randall
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SMETANOVÁ, Monika. \textit{English Language Learning and Speech Problems in Czech Young Learners as Viewed by Speech Therapists}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2022. Available from: https://theses.cz/id/iqcszg/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Lower Secondary School English Language Teacher Training / Lower Secondary School English Language Teacher Training
Theses on a related topic
-
Školní neúspěšnost pohledem žáků mladšího školního věku a jejich rodičů na vybrané základní škole
Klára Gottvaldová -
Rozvoj hudebnosti žáků mladšího školního věku s využitím hry na zobcovou sopránovou flétnu
Klára Běhanová -
Vývoj sebehodnocení v průběhu jednoho roku u žáků mladšího školního věku
Gabriela Pilátová -
Emoce žáků mladšího školního věku
Tereza Vodičková -
Vliv šachové hry na rozvoj myšlení a učení žáků mladšího školního věku
Simona Suchomelová -
Problematika koktavosti u žáků mladšího školního věku
Denisa Krajsová -
Pohybové aktivity pro nácvik chování žáků mladšího školního věku v mimořádných situacích způsobených říší hub, rostlin a živočichů
Helena Macholánová -
English language course for preschool children
Petra Humlíčková