Filozofické principy waldorfské pedagogiky – Kateřina Čivrná
Kateřina Čivrná
Bakalářská práce
Filozofické principy waldorfské pedagogiky
Philosophical Grounds of Waldorf Education
Anotace:
Cílem této bakalářské práce je identifikovat a interpretovat východiska waldorfské pedagogiky z anthroposofického světového názoru. Práce je zpracována formou teoretické reflexe vybraných odborných textů. První část představuje osobnost Rudolfa Steinera, analyzuje hlavní principy anthroposofické duchovědy a ukazuje souvislosti anthroposofie s některými jinými významnými filosofickými koncepty. Druhá …víceAbstract:
The aim of this bachelor thesis is to analyse the principles of Waldorf education that stem from anthroposophical philosophy. The first part of the thesis is focused on anthroposophical bases. First, the founder of Waldorf education, philosopher and scientist Rudolf Steiner is introduced. Then, the fundamental principles of anthroposophy are examined in the context with other influential philosophical …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 4. 2015
Zveřejnit od: 22. 4. 2015
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: doc. PhDr. Naděžda Pelcová, CSc.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
Čivrná, Kateřina. Filozofické principy waldorfské pedagogiky. Liberec, 2015. bakalářská práce (Bc.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 22.4.2015
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 22. 4. 2015 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogickáTECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI
Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogickáBakalářský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / anglický jazyk - humanitní studia
Práce na příbuzné téma
-
Specifika klimatu školní třídy 1. stupně ZŠ na waldorfské škole
Andrea STAVINOHOVÁ -
Specifika školního vzdělávacího programu waldorfské mateřské školy se zaměřením na environmentální výchovu
Šárka Krutská -
Pedagogika waldorfské školy v Ostravě a její vliv na rozvoj osobnosti dítěte
Petra DOROTÍKOVÁ -
Specifika výtvarných technik a učebních strategií v ZUŠ u dětí s poruchami pozornosti
Marie PEŠKOVÁ -
Specifika hodnocení žáků waldorfské základní školy
Petra Srbová -
Specifika třídního klimatu na waldorfské škole
Markéta Hladíková
Název
Vložil
Vloženo
Práva