Tereza Jurdová

Bachelor's thesis

Spotřebitelské chování na trhu s vínem

Consumer behavior on the wine market
Abstract:
Tato práce má za cíl identifikovat rozdíly v nákupním chování spotřebitelů na trhu s vínem v České republice a ve Francii a poukázat na aktuální trendy.Teoretická část je stavěna na definici a vysvětlení marketingového výzkumu a spotřebního chování. Analytická část se poté zaměřuje na situaci na trhu s vínem v obou zemích. Součástí této práce je průzkum, který je proveden formou dotazníku, cíleného …more
Abstract:
The aim of this thesis is to identify differences in consumer behavior on wine market in the Czech Republic and France and to point out the current trends.The theoretical part is based on the definition and explanation of marketing research and consumer behavior. The analytical part is then focusing on the situation on the wine market in both countries. The practical part of this work is a survey, …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2020

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Zdeněk Sedláček
  • Reader: Jitka Ludvíková, Mgr.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON College a.s., NEWTON College a.s.