Tereza Jurdová
Bachelor's thesis
Spotřebitelské chování na trhu s vínem
Consumer behavior on the wine market
Abstract:
Tato práce má za cíl identifikovat rozdíly v nákupním chování spotřebitelů na trhu s vínem v České republice a ve Francii a poukázat na aktuální trendy.Teoretická část je stavěna na definici a vysvětlení marketingového výzkumu a spotřebního chování. Analytická část se poté zaměřuje na situaci na trhu s vínem v obou zemích. Součástí této práce je průzkum, který je proveden formou dotazníku, cíleného …moreAbstract:
The aim of this thesis is to identify differences in consumer behavior on wine market in the Czech Republic and France and to point out the current trends.The theoretical part is based on the definition and explanation of marketing research and consumer behavior. The analytical part is then focusing on the situation on the wine market in both countries. The practical part of this work is a survey, …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2020
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Zdeněk Sedláček
- Reader: Jitka Ludvíková, Mgr.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON College a.s., NEWTON College a.s.NEWTON College a.s.
NEWTON College a.s.Bachelor programme:
Economics and Management
Theses on a related topic
-
Personální marketing ve vybrané organizaci
Pavel Jiran -
Exploring the Effectiveness of Social Media Marketing on Enhancing Brand Awareness for Mayalukas Marketing Agency
Maria Laura Elvir Ramirez -
Fygitální marketing
Alexandra Stušová -
Personální marketing ve vybrané společnosti veřejného sektoru
Lenka Kaňková -
Smyslový marketing jako zdroj konkurenční výhody ve vybrané komerční taneční skupině
Justýna Lecianová -
Marketingový výzkum- mystery shopping/ Marketing research- mystery
Karolína Vaňková -
Consumer behavior research using data from online games
Vojtěch Kotrba -
Broiler Welfare and the Consumer: Explaining the Citizen-consumer Gap in the Netherlands.
Emmi Suvaal