The Portrayal of Reality on films after Italian Neorealism – Bruno Grandino
Bruno Grandino
Diplomová práce
The Portrayal of Reality on films after Italian Neorealism
Zobrazení reality ve filmech po italském neorealismu
Anotace:
Beginning in Italy in 1942 with the release of ‘Obsession’ (1942) by Luchino Visconti, Italian Neorealism was a movement that aimed to move away from the look of glamourized film productions of the time in favor of a more realistic depiction of human lives. The neorealist films that were born as a reaction to the Fascist ideology, featured workers and poor people as a way to oppose the regime’s ideals …víceAbstract:
Italský neorealismus, který začal v Itálii v roce 1942 uvedením filmu „Obsession (Posedlost)“ (1942) režiséra Luchina Viscontiho, byl hnutím, jehož cílem bylo odklonit se od tehdejší glamour filmové produkce ve prospěch realističtějšího zobrazení lidských životů. Neorealistické filmy, které se zrodily jako reakce na fašistickou ideologii, zobrazovaly dělníky a chudé lidi jako způsob, jak se postavit …víceKlíčová slova
italská kinematografieKlíčová slova
neorealismus (film)Klíčová slova
realismus (umění)Klíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
práce kameramanaKlíčová slova
světlo ve filmu
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 29. 8. 2022
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/18064
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 26. 9. 2022
- Vedoucí: Marek JÍCHA
- Oponent: Petra DOMINKOVÁ
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 19. 1. 2023 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Film, Television and Photography / Cinematography
Práce na příbuzné téma
-
Hudební výrazové prostředky v sérii Dekalog
Jindřich Andrš -
Výrazové prostředky v tvorbě Dariuse Khondjiho
Klára Fantová -
Obrazové výrazové prostředky v díle Sergeje Paradžanova
Jan Hrubý -
Výrazové prostředky a barevné řešení filmů Vittoria Storara
Marcel Beneš -
Výrazové prostředky filmu noir a jejich využití v dalším vývoji světové kinematografie
Petr Pospíšil -
Výrazové prostředky kamery ve filmu Friedricha W. Murnaua Východ slunce se zvláštním ohledem na unikátní zpracování scén s atmosférou na pomezí ateliéru a reálu.
Filip Rejč -
Prostředky pro vyprávění příběhu v digitální malbě
Jitka Nemikinsová -
Výrazové prostriedky vo filme Mind Game(2004)
Šimon Mészáros