Hana Pláteníková

Bachelor's thesis

Analýza tvorby a užití vizuálního stylu v kulturní neziskové organizaci, s přihlédnutím na vizuální styl Městských divadel pražských

Analysis of creation and usage of corporate design in cultural nonprofit organization, corporate design of Municipal Theatres of Prague
Abstract:
Bakalářská práce se v teoretické části zabývá definicí firemní identity a jejich podsložek. Zároveň se snaží objasnit rozdíly mezi pojmy značka, image a firemní identita, které jsou často špatně interpretovány a jsou považovány za pojmy s podobným významem. Dále hodnotí vizuální styl jako proces užívající různých pravidel, metod a postupů. Tyto metody a postupy pomáhají vytvořit funkční vizuální styl …more
Abstract:
Bachelor thesis in theoretical part deals with the definition of corporate identity and its subfolders. It also seeks to clarify the differences between the concepts of brand image and corporate identity that are often misunderstood and are confused with terms of similar meaning. Thesis the further evaluates the visual style as the process of using different rules, methods and procedures. These methods …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 10. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 6. 2014
  • Supervisor: Barbara Hucková
  • Reader: Jitka Černá

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/42783