Irregular Verbs Teaching Methodology – Mgr. Andrea Tesařová, DiS.
Mgr. Andrea Tesařová, DiS.
Bachelor's thesis
Irregular Verbs Teaching Methodology
Irregular Verbs Teaching Methodology
Abstract:
Tato závěrečná práce odhaluje pět základních nedostatků běžně aplikované metodiky výuky nepravidelných sloves a tři závady učebnice New Headway Elementary English Course, a nabízí systém přiměřených řešení. Tento systém, který vychází z pilířů modelu ESA, tak jak jej prezentuje Jeremy Harmer, vykazuje četné klady oproti jediné nevýhodě: jeho přípravná fáze je časově náročná.Abstract:
This thesis reveals five principal drawbacks of the commonly applied irregular verbs teaching methodology and three flaws of New Headway Elementary English Course, providing a system of adequate solutions to all of them. The system, which proceeds from the pillars of the ESA model, as presented by Jeremy Harmer, proves to have numerous assets compared to the only drawback: its preparation phase is …moreKeywords
Irregular verbs Jeremy Harmer the ESA model (Engage Study Activate) the PPP model (Presentation Practice Production) unfamiliarity with infinitives witless memorizing drilling monotonous exercises infinitives matching and grouping irregular verbs categorization story-making past and past-participle forms recognizing adult learners self-concept experience readiness to learn orientation to learning motivation.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 6. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/j10yy/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 9. 2009
- Supervisor: PhDr. Kateřina Tomková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Finanční model PPP projektu
Jan Kozák -
Financovanie samospráv pomocou PPP projektov
Monika Příleská -
Využití hodiny typu PPP a TTT ve vyučování gramatiky anglického jazyka na úrovni B1.
Michal Provazník