Michal BERGER

Bachelor's thesis

Osobnost učitele - využití zpětnovazebních informací při rozvíjení osobnosti učitele

A teacher's personality - using feedback in the development of a teacher's personality
Abstract:
Cílem práce je vymezení učitelské profese z pohledu získaných teoretických poznatků, se zaměřením na stručný historický vývoj profese, typologie učitelů, prestiže, myšlení a postoje učitelů, charakteristiky osobnosti učitele a vztah učitele a žáka. Snahou je získat primární informace o učitelské profesi, vlivu osobnosti učitele na vzdělávací proces a analyzovat vztah žáka k učiteli v současné době …more
Abstract:
The goal of the work is to determine the teaching profession from the point of view of theoretical information. We will focus on a brief historical evolution of the profession, typology of teachers, prestige, thinking and attitude of teachers, characterization of the teacher´s personality and relation between teacher and student. Our quest is to get primary information about teaching profession, about …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 4. 2005
Accessible from:: 6. 4. 2005
Identifier: 810

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 6. 2005

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

BERGER, Michal. Osobnost učitele - využití zpětnovazebních informací při rozvíjení osobnosti učitele. Brno, 2005. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Univerzitní institut

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 06. 04. 2005

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 6. 4. 2005 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Univerzitní institut
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.