Sociální kompetence žáků se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí mateřské školy – Bc. Dominika Havlíčková
Bc. Dominika Havlíčková
Bachelor's thesis
Sociální kompetence žáků se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí mateřské školy
Social competences of pupils with hearing impairment in environment of inclusive preschool education
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá tématem sociální kompetence žáků se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí mateřské školy. Teoretická část je věnována terminologii oboru surdopedie, popisuje proces socializace dítěte v předškolním věku a možnosti inkluzivního vzdělávání v České republice. Výzkumná část zjišťuje, jaká je míra komunikativních kompetencí žáka se sluchovým postižením, jeho sociabilita …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the topic of social competences of pupils with hearing impairment in environment of inclusive preschool education. The theoretical part contains the terminology used in field of surdopaedia, describes the socializing process of a child in preschool age and the possibility of inclusive education in the Czech Republic. The research part focuses on the reached level of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/mxnob/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2020
- Supervisor: PhDr. Lenka Doležalová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Marína Štibrányiová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HAVLÍČKOVÁ, Dominika. \textit{Sociální kompetence žáků se sluchovým postižením v~inkluzivním prostředí mateřské školy}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2020. Available from: https://theses.cz/id/j7btqa/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Sociální interakce a agrese v předškolním vzdělávání: zkoumání a nástroje zvládání
Tereza Šimková -
Vztah předškolního vzdělávání k sociální a emoční inteligenci
Linda Procházková -
Děti v předškolním vzdělávání jako specifická sociální skupina
Hana NOVÁČKOVÁ -
Sociální dovednosti dětí v posledním roce předškolního vzdělávání
Štěpánka FOLTINOVÁ -
Prevence předčasných odchodů ze vzdělávání se zaměřením na podporu předškolního vzdělávání
Šárka ŠILHANOVÁ -
Sociální interakce a agrese v předškolním vzdělávání: zkoumání a nástroje zvládání
Lucie Hátlová -
Předškolní vzdělávání v mateřské škole a lesním klubu
Maria Staňková -
Rozvoj komunikativní kompetence prostřednictvím dramatizace pohádek v mateřské škole
Michaela Kouřilová