Postavení ženy v obchodě a v podnikání v zemích Latinské Ameriky – Martina Žílová
Martina Žílová
Bachelor's thesis
Postavení ženy v obchodě a v podnikání v zemích Latinské Ameriky
The status of women in business and entrepreneurship in Latin America
Abstract:
Tématem bakalářské práce je postavení ženy v obchodě a v podnikání v Latinské Americe. Tato práce je rozdělena do čtyř kapitol: První kapitola se obecně věnuje postavení ženy na trhu práce, především v sektoru malých a středních podniků. Druhá kapitola představuje podnikatelské prostředí latinskoamerického regionu a pozici ženy v této oblasti. Třetí kapitola obsahuje analýzu a následnou komparaci dvou …moreAbstract:
The topic of bachelor's thesis is the status of women in business and entrepreneurship in Latin America. This thesis is divided into four chapters: The first chapter deals with the general position of women in the labor market, particularly among small and medium-sized enterprises. The second chapter introduces the business environment of the Latin American region and the position of women in this …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 2. 2011
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/25570
Thesis defence
- Date of defence: 25. 5. 2011
- Supervisor: Soňa Gullová
- Reader: Anna Klosová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/25570
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Competitiveness of small and medium sized enterprises in China
Xie Xie -
Specifics of governance model in small and medium sized companies
Kristina Palakhova -
Specifics of governance model in small and medium sized companies
Nurzhan Bekishev -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Jan Syrinek -
Electronic Marketing in Small and Medium Sized Enterprises (SME)
Ilie Nejdanov -
Chances and risks of Human Resources Management of small and medium-sized enterprises
Roxana-Anka Hinzmann -
The European Union support tools and their impact on the Small and Medium-sized Enterprises in Czech and Slovak Republic
Kristína Srdošová -
Economic Development and Small-Medium-Sized enterprises: A study in the Caucasus region
Eshkin IBRAGIMOV