Didaktisierung der Novelle Die Toten schweigen von Arthur Schnitzler – Bc. Karolína Zemánková
Bc. Karolína Zemánková
Master's thesis
Didaktisierung der Novelle Die Toten schweigen von Arthur Schnitzler
Didactisation of the novel Die Toten schweigen from Arthur Schnitzler
Abstract:
This diploma thesis deals with the use of a literary text by teaching German as a foreign language. The theoretical part is devoted to existing scientific outcomes in the field of literature and didactics. The practical part presents author´s proposals of didactic lectures for high schools and language schools. The lectures are based on a novel of the Austrian author Arthur Schnitzler called Die Toten …viacAbstract:
Tato diplomová práce se zabývá využitím literárního textu ve výuce němčiny jako cizího jazyka. Teoretická část se věnuje literárně-didaktickým vědeckým poznatkům a v praktické části jsou vytvořeny konkrétní didaktické návrhy pro využití ve výuce na gymnáziích a v jazykových školách. Pro didaktické návrhy byla vybrána novela rakouského spisovatele Arthura Schnitzlera Die Toten schweigen.
Jazyk práce: German
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 7. 2014
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/kaxt6/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 9. 2014
- Vedúci: PhDr. Anna Marie Halasová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in German Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Storybird and its Usage in Teaching Writing to Czech Upper Secondary Learners of English as a Foreign Language
Lenka Kašparová -
The Employment of Fantasy Literature as a Tool for EFL Learning
Eva Svobodová -
Rozvíjení sebehodnocení zaměřeného na mluvený projev u studentů učitelství němčiny jako cizího jazyka
Jana Veličková -
Učitel jako motivační faktor k učení se němčině po angličtině
Petra Fuková -
Mnohojazyčnost ve výuce němčiny jako dalšího cizího jazyka
Miroslav Janík