Bc. Marek Havel
Master's thesis
Influencer Marketing in Gastronomy
Influencer Marketing in Gastronomy
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na fenomén influencer marketingu v gastronomii. Dílo zkoumá, jak jsou influenceři na sociálních sítích využíváni k propagaci služeb v oblasti gastronomie a jak tento trend ovlivňuje návštěvnost těchto podniků. Studie analyzuje efektivitu promování podniků influencery z hlediska generování zapojení zákazníků a návštěvnosti. Kromě toho zkoumá etické aspekty spojené s …moreAbstract:
This thesis focuses on the phenomenon of influencer marketing in gastronomy. The work examines how influencers on social media are used to promote services in the catering industry and how this trend affects the footfall of these businesses. The study analyses the effectiveness of promoting businesses by influencers in terms of generating customer engagement and footfall. In addition, it examines the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2024
Thesis defence
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Havel, Marek. Influencer Marketing in Gastronomy. Zlín, 2024. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikacíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Multimedia CommunicationsMaster programme / field:
Media and Communication Studies / Marketing Communications
Theses on a related topic
-
Vliv konzumace obsahu sociálních sítí na osobní pohodu adolescentů
Klára Pytelová -
Tvorba edukačního obsahu na sociálních sítích
Iveta Jeřábková -
Využití AI k tvorbě obsahu na sociální sítě výrobní společnosti
Martin Dvořák -
Webová aplikace na stahování obsahu ze sociální sítě Reddit
Josef Knotek -
Sociální sítě a jejich vliv na tvorbu digitálního obsahu
Jan MIČKA -
Mechanismy individualizace obsahu na sociální síti Facebook
Lea SCHELLONGOVÁ -
Vzdělávání zaměstnanců ve vybraném podniku (online vs. offline)
Adam Juríček -
Strategic Marketing Plan for TCC online: What marketing strategy should the online business apply to succeed internationally?
Kathrin Decknerová