Bc. Radka Fénešová

Master's thesis

Nové trendy v marketingovém výzkumu

The New Trends of Marketing Research
Abstract:
Marketingový výzkum má pomáhat optimalizovat rozmístění rozpočtu do reklamní kampaně podniku a podávat odpovědi, jak co nejlépe cílit na cílovou skupinu pro ekonomickou úspěšnost. S vývojem hyperkonkurence rostou nároky na produkty, marketingovou komunikaci i výzkum. Objevují se proto nové trendy, jako Neuromarketing či Eyetracking, jejichž úkolem je hlubší poznání zkoumaného. Výstupem Eyetrackingu …more
Abstract:
Marketing research shall support optimization of budget allocation into marketing campaign of company and provide answers for the best targeting on target group for economic success. Development of hypercompetition raises requirements on products, marketing communication and research. Therefore new trends emerge, such as Neuromarketing or Eyetracking, whose role is deeper cognition of examined. Output …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2012
  • Supervisor: PhDr. Iva Petrová
  • Reader: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní