Jazykové vyhodnocení záznamů vyučovacích hodin na střední škole – Mgr. Helena Rotreklová
Mgr. Helena Rotreklová
Bachelor's thesis
Jazykové vyhodnocení záznamů vyučovacích hodin na střední škole
Language evaluation of the recorded dialogues in lessons on high school.
Abstract:
Práce se věnuje problematice spisovnosti školní výuky. Teoretická část práce zkoumá základní předpoklady pojetí spisovnosti, objasňuje jeho historické kořeny a reflektuje aktuální diskusi. Praktická část se věnuje rozboru a hodnocení mluveného projevu žáků a vyučujících v konkrétních hodinách, analyzuje odchylky od spisovné normy zvláště z hlediska morfologie. Součástí práce je transkripce záznamu …moreAbstract:
The thesis deals with the issues of literariness in school education. The theoretical part explores basic conditions of the conception of literariness, explains its historical roots and reflects up-to-date discussion. The practical part devotes to analysis and assessment of speaking performances of pupils and teachers in particular lessons, it analyses irregularities to literariness mainly concerning …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/o8hpz/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2011
- Supervisor: doc. PhDr. Karla Ondrášková, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Lower Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature
Theses on a related topic
-
Dramatická výchova jako vyučovací metoda v předmětu český jazyk a literatura na 2. stupni ZŠ
Magdaléna HLAVÁČKOVÁ -
Vyučovací předmět český jazyk a literatura očima žáků
Daniela Koláčná -
Postoje žáků 2. stupně ZŠ k předmětu český jazyk a literatura
Petra Dostálová -
Dětská percepce vyučovacího předmětu český jazyk na prvním stupni základní školy a její longitudinální proměny
Pavel ADÁMEK -
Dětská percepce vyučovacího předmětu český jazyk na prvním stupni základní školy a její longitudinální proměny
Pavel ADÁMEK -
Současné pojetí vyučovacího předmětu český znakový jazyk na základních školách pro sluchově postižené v České republice
Pavel KUČERA -
Jazykové vyhodnocení záznamů rozhovorů ve vyučovací hodině (zejména z hlediska spisovnosti a nespisovnosti)
Tereza Ivancová -
Vyjadřování učitelů vysokých škol ve výuce
Markéta Vašková