Bc. Alžběta Janíčková

Master's thesis

Romský žák v centru pedagogického pohledu

Romani pupil in the centre of a pedagogists's view
Abstract:
Diplomová práce se zabývá romskou problematikou, zejména romským vzděláváním. Teoretickou část tvoří dvě kapitoly. První představuje Romy a jejich historii s důrazem na jejich současné vyloučení, dále způsob jejich života, hodnotovou orientaci a romskou identitu. Kapitola druhá se zabývá strukturou romské vzdělanosti a hodnotí úspěšnost legislativních nástrojů školské politiky státu a nástrojů podzákonné …more
Abstract:
This thesis is concerned with Romani issues, especially Romani education. Theoretical part consists of two chapters. The first one introduces the Roma people and their history focusing on their current social exclusion; further also their way of life, their value system and Romani identity. The second chapter covers the structure of Romani scholarship and evaluates the success rate of state schooling …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 11. 2015
Accessible from:: 27. 11. 2015

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Monika Tannenbergerová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Janíčková, Alžběta. Romský žák v centru pedagogického pohledu . Brno, 2015. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 27.11.2015

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 27. 11. 2015 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe