Iracionalita ve spotřebitelském chování vysokoškolských studentů – Dominik Krampla
Dominik Krampla
Bachelor's thesis
Iracionalita ve spotřebitelském chování vysokoškolských studentů
Irrationality in consumer behaviour among students
Abstract:
Bakalářská práce obsahuje popis spotřebitelského rozhodování z pohledu ne-oklasické ekonomie v kontrastu s behaviorální ekonomií. Cílem bylo zjistit, jak sou-visí iracionalita s nákupním chováním vysokoškolských studentů, vzhledem k je-jich pohlaví. Vyhodnocení proběhlo na základě dotazníkového šetření 517 studen-tů. Data byla testována na základě chí-kvadrátu testu nezávislosti. Závěr práce obsahuje …moreAbstract:
This bachelor’s thesis describes consumer decision-making from neoclassical point of view in contrast to behavioural economics. The aim of this thesis is to find out, how is irrationality related to consumer decision-making based on student’s gender. Evaluation was based on survey experiment, in which 517 students par-ticipated. Data were tested using chi-squared test of independence. Conclusion contains …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2021
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Eva Šerá, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KRAMPLA, Dominik. \textit{Iracionalita ve spotřebitelském chování vysokoškolských studentů}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2021. Available from: https://theses.cz/id/jg3w7d/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsBachelor programme / field / specializace:
Economics and management / Social economics / International Business
Theses on a related topic
-
The Influence of Digital Marketing and Social Media Algorithms on Consumer Decision-Making Processes in the E-commerce Sector
Arun Ronal Antony -
Influencer Marketing Effect on the Consumer’s Decision Making Process
Andrea Josifova -
Purchase Involvement in Consumer Decision Making: How University Students Buy Low- and High-risk Products
Denisa Valsová -
Internet and Non-Internet Sources for Decision Making in Choosing Hospitality and Tourism Products
Jana Nemčková -
Role poznatků behaviorální ekonomie při boji s pandemií COVID 19
Nikol Řačáková -
Aplikace behaviorální ekonomie při správě daně z nemovitých věcí
Karla Axmanová -
Využití principů behaviorální ekonomie v herním průmyslu se zaměřením na jednotlivé obchodní modely
Tereza Matulová -
Behavioural Economics and taxation: a perspective on tobacco consumption and tobacco tax
Andrea Bruni