A comparative study on teaching English to very young learners – Bc. Magdalena Mašková
Bc. Magdalena Mašková
Bachelor's thesis
A comparative study on teaching English to very young learners
A comparative study on teaching English to very young learners
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá výukou angličtiny jako cizího jazyka u předškolních dětí v českých mateřských školách a zaměřuje se na porovnání dvou učitelek angličtiny ze dvou různých mateřských škol a jejich přístupů k výuce a vyučovacích metod. Teoretická část popisuje vývoj předškolních dětí a dále se zaměřuje na specifika výuky anglického jazyka a popisuje aktivity a přístupy ke zlepšení jazykových …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with the teaching of English as a foreign language to very young learners in Czech kindergartens and focuses on the comparison of two English teachers from two different kindergartens and their approaches to teaching and teaching methods. The theoretical part describes the development of very young learners and then focuses on the specifics of English language teaching and …moreKeywords
Very young learners second language acquisition early childhood education teaching English English language in kindergartens classroom management development of the child observation interview předškolní děti osvojování cizího jazyka vzdělávání v raném dětství výuka anglického jazyka anglický jazyk v mateřské škole řízení třídy vývoj dítěte pozorování rozhovor
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/mhxom/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2024
- Supervisor: Mgr. Helena Worthington
- Reader: Mgr. Bc. Šárka Dohnalová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
English Language for Education / English Language for Education
Theses on a related topic
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Social Media and Gaming: Social Psychological Contributions to English Language Acquisition in Pupils in Compulsory Lower Secondary School Education.
Daniel Mark Sargeant -
Montessori Pedagogy in learning and teaching the English language in Czech lower secondary schools
Kateřina Birková -
Teaching English as a Foreign Language in Kindergartens
Iveta Andělová -
Teaching English in kindergartens: from a survey of existing approaches to designing a convenient methodology
Petra Tefelnerová -
Teaching English to Pre-primary Children with the Focus on English Kindergartens in Brno
Lenka Macounová -
Storytime activities in primary schools and kindergartens
Sylvie Doláková -
Logopedická intervence v mateřské škole logopedické Don Bosco v Praze a v mateřských školách v Brandýse nad Labem a okolí
Kateřina Kačalová