Bc. Lenka Marečková, DiS.

Bachelor's thesis

Princip přepisování ve filmu Pokání

The principle of overwriting in Atonement film
Abstract:
Ve své bakalářské práci analyzuji film Pokání (Atonement,2007) režiséra Joea Wrighta. Za metodologický přístup k filmu jsem zvolila neoformalistickou analýzu, která podává přehlednou představu o naraci filmu a použitých filmových prostředcích i jejich vztahu a vzájemné funkci. Dominantu filmu spatřuji v principu "přepisování", protože film ve svém vyprávění i v použitých filmových prvcích neustále …more
Abstract:
I focused on the analysis of Joe Wright's film – Atonement (2007) in this thesis. I chose neoformalist analysis as a method of finding information about narration film style as well. Analysis of narration and style gave me a guide to find out its dominant. I found this dominant in the element of „overwriting“, which is reflected in every part of the film, narratology and style as well.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 1. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 1. 2010
  • Supervisor: doc. Mgr. Lucie Česálková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta