Ondřej Němeček

Master's thesis

Marketing ve zdravotnictví České republiky

Marketing of health care in the Czech republic
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem marketingu ve zdravotnictví České republiky jako nově vznikající problematikou. Popisuje rozdíly mezi trhem zdravotnickým a ostatními trhy, popisuje dosažené poznatky o marketingových strategiích, které jsou na tento trh aplikovány. Dotýká se problematiky propagace zdravotnických služeb. Součástí je dotazníkový výzkum, který se zabývá názorem a přístupem veřejnosti …more
Abstract:
The diploma thesis deals with an emerging issue of the marketing of health care in the Czech Republic. It describes the differences between the medical market and other markets, and characterizes the formal knowledge of marketing strategies that are applied to this market. It concerns the issue of promotion of health services. A questionnaire-based research focused on the public opinion on the increasing …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2009
  • Supervisor: Jaroslav Zlámal

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.