Anna Volkova

Bachelor's thesis

Sexismus v reklamě a stereotypní zobrazování žen v reklamních sděleních

Sexism in advertising and stereotypical portrayal of women in advertisement
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o postavení ženy a jejím obrazu v dnešním reklamním sdělení. Práce se věnuje problémům sexismu a zobrazování stereotypních rolí žen v reklamě.Teoretické zázemí práce je tvořeno rešerší literatury týkající se médií, mediální komunikace, marketingové komunikace, sexismu a feminismu z historického hlediska, současného feminismu a jeho odvětví. Teoretická část pokrývá i poznatky …more
Abstract:
The bachelor's thesis deals with the position of women and her image in today's advertising message. The work deals with the problems of sexism and portraying stereotypical roles of women in advertising.The theoretical background of the thesis consists of a search of literature related to the media, media communication, marketing communication, sexism and feminism from a historical point of view, contemporary …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 1. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 6. 2020
  • Supervisor: Tereza Zichová
  • Reader: Martin Voldřich

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/80121