Jazyková hra jako lexikálně-sémantický postup v textech ruské komerční reklamy – Mgr. Lucie Adamiecová
Mgr. Lucie Adamiecová
Master's thesis
Jazyková hra jako lexikálně-sémantický postup v textech ruské komerční reklamy
Puns as a lexically-semantic procedure in the texts of Russian advertisement
Anotácia:
Magisterská diplomová práce se zabývá analýzou ruských reklamních sloganů. Teoretická část je určitým obecným seznámením se světem reklamy a především je věnována problematice jazyka reklamy a jazykové hry reklamy. Praktická část je zaměřena na samotnou analýzu ruských reklamních sloganů z hlediska jazyka reklamy a jazykové hry reklamy.Abstract:
The present study deals with the analysis of Russian catchwords. In the theoretical part the general introduction to the advertising world and in particular the advertising language and the puns in advertisement are presented. The practical part is aimed at the analysis of the catchwords in terms of the advertising language and puns used in advertisement.
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 4. 2012
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/nmwc4/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 6. 2012
- Vedúci: doc. PhDr. Jiří Gazda, CSc.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Philology / Russian Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
Intertextuality, Pop-Culture References, and Puns in the Quests and Achievements in Wrath of the Lich King
Petr Začal -
The Language of Advertising: Analysis of Advertising Slogans in Fast Food Industry
Adela Pilátová -
The language of advertising: slogans in online NGOs advertising discourse
Karel URBAN -
Comparing the Language of Print and On-line Advertising
Kristýna Mráková -
The language of advertising: An analysis of a technology company advertisements
Lucie Fialová -
The Language of Advertising Sports Nutrition and Supplements
Lukáš KALETA -
The language of advertising: linguistic analysis of smartphone advertisements
Dominik HONEŠ -
The language of advertising addressed at parents and children
Lenka MARTINKOVÁ