Drawing Inferences from Implied Advertising Claims – Bc. Alena Zapletalová
Bc. Alena Zapletalová
Diplomová práce
Drawing Inferences from Implied Advertising Claims
Drawing Inferences from Implied Advertising Claims
Anotace:
The thesis analyses the deceptive nature of advertising within the field of pragmatics. On the theoretical background of relevance theory, it investigates persuasive strategies relying on recipients’ inferential processes which enable advertisers to convey unstated meanings through implied claims. The way persuasion is achieved is illustrated on Harris’ typology of implicatures.Abstract:
The thesis analyses the deceptive nature of advertising within the field of pragmatics. On the theoretical background of relevance theory, it investigates persuasive strategies relying on recipients’ inferential processes which enable advertisers to convey unstated meanings through implied claims. The way persuasion is achieved is illustrated on Harris’ typology of implicatures.
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 23. 1. 2009
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ouukk/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 28. 1. 2009
- Vedoucí: doc. Mgr. Jan Chovanec, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Filologie / Anglický jazyk a literatura