Role Youtubera v procesu kupního rozhodování – Kaziza Kaiyrbekova
Kaziza Kaiyrbekova
Bachelor's thesis
Role Youtubera v procesu kupního rozhodování
The Role of Youtuber in the Consumer Decision Making Process
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá rolí Youtuberů v procesu kupního rozhodování jejich sledujících. Cílem práce je porovnat kupní rozhodování studentů univerzit ze dvou zemí, a to konkrétně České Zemědělské Univerzity a Nazarbayev University. V první části jsou vymezeny teoretické poznatky z oblasti nákupního chování spotřebitelů, kupního rozhodování a influencer marketingu. Také jsou zde vysvětleny základní …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with Youtubers and their role in the consumer decision making process of their followers. Its aim is to compare the purchasing decisions of university students from two countries, namely the Czech University of Life Sciences and Nazarbayev University. The first part defines theoretical knowledge in the field of consumer buying behaviour, purchasing decisions and influencer …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 3. 2021
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Lenka Platilová Vorlíčková
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KAIYRBEKOVA, Kaziza. \textit{Role Youtubera v procesu kupního rozhodování}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2021. Available from: https://theses.cz/id/jmdpey/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme / field:
Economics Policy and Administration / Business and Administration
Theses on a related topic
-
Globální marketing a lokální kultura
Alena Skupinová -
Marketing cílený na děti
Barbora Balážová -
Vliv primárních skupin na kupní rozhodování studentů
Sofiya Fomina -
Shopping Behavior and Consumer Preferences for Outlet Centers
Helena Ježková -
How online grocery shopping alters food-related consumer behavior
Klára Šarkovská -
Závislostní chování na sociálních sítích, sociální gramotnost a sociální status
Žaneta MAJEROVÁ -
Facebook a Instagram v životě dnešní mládeže - sociální sítě jako prostředek ovlivňování nákupního chování mládeže
Michaela Hyhlanová -
Sociální sítě a jejich vliv na spotřebitelské chování generace Z
Michaela Látrová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights