Komparace čtenářských dovedností mezi intaktními žáky a žáky se specifickými poruchami učení ve 4. ročníku ZŠ – Mgr. Linda Hermanová
Mgr. Linda Hermanová
Diplomová práce
Komparace čtenářských dovedností mezi intaktními žáky a žáky se specifickými poruchami učení ve 4. ročníku ZŠ
The comparison of reading skills among intact pupils and pupils with learning disabilities in the 4th grade of primary school
Anotace:
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na problematiku čtenářské gramotnosti u žáků 4. ročníku základní školy. Práce je rozvržena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část je obsažena ve třech kapitolách. Věnuje se terminologickému vymezení, klasifikaci, etiologii a symptomatologii specifických poruch učení. Prezentuje oblasti prevence, diagnostiku a reedukaci, zaobírá se i legislativním rámcem …víceAbstract:
The diploma thesis deals with the issue of literacy skills among pupils of the 4th year of primary school. The thesis is divided in theoretical and empirical part. The theoretical part contains three chapters. It deals with the definition, classification, etiology and symptomatology of specific learning disabilities. It presents the prevention, diagnosis and reeducation, also the legislative framework …víceKlíčová slova
specifické poruchy učení čtenářská gramotnost PIRLS dyslexie dysgrafie dysortografie dyskalkulie metody výuky čtení legislativa klasifikace etiologie symptomatologie prevence diagnostika reedukace specific learning disabilities reading literacy dyslexia dysgraphia dysorthographia dyscalculia methods of teaching reading legislation classification etiology symptoms prevention diagnostics reeducation
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 12. 2016
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ncb2e/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 16. 1. 2017
- Vedoucí: PhDr. Mgr. Alena Sedláčková, DiS.
- Oponent: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
HERMANOVÁ, Linda. \textit{Komparace čtenářských dovedností mezi intaktními žáky a žáky se specifickými poruchami učení ve 4. ročníku ZŠ}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2016. Dostupné z: https://theses.cz/id/jn5ww1/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika pro učitele
Práce na příbuzné téma
-
Evaluation of English Language Learners with Specific Learning Disabilities in Inclusive School
Barbora Vodičková -
Teaching English to Pupils with Learning Disabilities at Lower Secondary School
Daniela Koňaříková -
Methods of English Pronunciation Teaching at Lower Secondary Schools
Anežka Bindrová -
Alternative Methods of Teaching English Pronunciation (and their Effectiveness at Lower Secondary School
Adam BRÁZDA -
Non-traditional Methods of Teaching Upper Secondary Mathematics
Klára SPILKOVÁ -
Teaching English to Dyslexic Learners: Reading Skills in Focus
Markéta Michálková -
Intervence specifické poruchy čtení se zaměřením na využití speciálních pomůcek a technik u žáků třetího ročníku základní školy
Eva HRBÁČKOVÁ -
Funkční a digitální gramotnost žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy
Petra Tužilová