Mgr. Marie Nasvetrová

Bachelor's thesis

Krása a ošklivost v reklamě

Fair and Hideousness in Advertising
Abstract:
Diplomová práce „Krása a ošklivost v reklamě“ se zabývá existencí těchto estetických kategorií v marketingových komunikacích. Pomocí vymezení trojího aspektu estetična se pokouší zařadit reklamu mezi estetické jevy a následně předvést, že se v této formě sdělování vyskytují i vybrané perreniální rysy krásy a ošklivosti. Zvláštní pozornost je věnována společnosti, na kterou reklama všemi svými prostředky …more
Abstract:
My thesis called “Fair and Hideousness in Advertising” deals with the existence of these aesthetical categories in marketing communications. With the aid of a triple aspect of the aesthetic area, I try to include advertising among the aesthetic phenomenon and consequently show that the chosen perennial trends of beauty and ugliness do appear in this form of communication. Special attention is paid …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 6. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2008
  • Supervisor: doc. Mgr. Rostislav Niederle, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Aesthetics

Theses on a related topic