Možnosti a limity aplikace modelů kázně a disciplíny v současné české škole. – Bc. Eva ŠTOURAČOVÁ
Bc. Eva ŠTOURAČOVÁ
Diplomová práce
Možnosti a limity aplikace modelů kázně a disciplíny v současné české škole.
Possibilities and limits of discipline models application in contemporary Czech schools.
Anotace:
Diplomová práce se zabývá problematikou kázně, konkrétně možnostmi řešení neukázněného chování žáků. Nejprve objasňuji základní pojmy jako kázeň, nekázeň, výchova, motivace, autorita či asertivita, a poté se zaměřuji na konkrétní modely kázně od A. Adlera, R. Dreikurse a B. F. Skinnera. Tito psychologové přišli ve 20. století s teoriemi, prostřednictvím kterých lze dosáhnout pozitivních změn v chování …víceAbstract:
The main focus of this Master's Thesis is discipline, more specifically its different approaches to solutions of disorderly behaviour of pupils. Firstly, I deal with terms such as discipline, indiscipline, education, motivation, authority and assertiveness. Then, I focus on specific models of discipline created by A. Adler, R. Dreikurs and B. F. Skinner. In the 20th century, these psychologists came …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 8. 7. 2020
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: doc. Mgr. Štefan Chudý, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
ŠTOURAČOVÁ, Eva. Možnosti a limity aplikace modelů kázně a disciplíny v současné české škole. . Olomouc, 2020. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakultaUNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Vychovatelství / Řízení volnočasových aktivit
Práce na příbuzné téma
-
Autorita z pohledu dítěte a dospělého
Petra ZNAMENÁČKOVÁ -
Autorita začínajícího učitele a její rozvoj
Helena NOVOTNÁ -
Autorita v pedagogickém vztahu při výchovném ovlivňování volného času
Vojtěch JANDA -
Autorita studenta učitelství v interakci se žáky v průběhu učitelské praxe
Michaela Ondráčková -
Nekázeň žáků z pohledu učitelů 1. stupně základních škol
Markéta Francová -
Autorita učitele z pohledu žáků 2. stupně základní školy
Eliška OUTLÁ
Název
Vložil
Vloženo
Práva