Contrastive analysis Translation of a sample Czech and English newspaper advertisement (including draft translation, commentary and glossary) – Štěpánka ŠUSTROVÁ
Štěpánka ŠUSTROVÁ
Bachelor's thesis
Contrastive analysis Translation of a sample Czech and English newspaper advertisement (including draft translation, commentary and glossary)
Contrastive analysis Translation of a sample Czech and English newspaper advertisement (including draft translation, commentary and glossary).
Abstract:
The bachelor thesis is focused on the theory of translation and advertisement and its aim is to create a translation of ten advertisements chosen from various sources, for instance from newspapers, magazines or websites. Source texts are in Czech as well as in English. The thesis is divided into theoretical part and practical part where the theoretical part is dedicated to the basics of translation …viacAbstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na teorii překladu a reklamy a jejím cílem je vytvořit překlad deseti vybraných reklam z různých zdrojů, jako například z novin, magazínů či internetových stránek. Původní texty reklam jsou jak v jazyce českém, tak v jazyce anglickém. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část, přičem teoretická část je věnována základům teorie překladu a reklamy. Teorie reklamy …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 28. 4. 2016
Zverejniť od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Vedúci: PhDr. Eva Raisová
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
ŠUSTROVÁ, Štěpánka. \textit{Contrastive analysis Translation of a sample Czech and English newspaper advertisement (including draft translation, commentary and glossary)}. Online. Bakalárska práca. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, Faculty of Philosophy and Arts. 2016. Dostupné z: https://theses.cz/id/jqn0wv/.
Jak správně citovat práci
ŠUSTROVÁ, Štěpánka. Contrastive analysis Translation of a sample Czech and English newspaper advertisement (including draft translation, commentary and glossary). Plzeň, 2016. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofickáVázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/
University of West Bohemia
Faculty of Philosophy and ArtsBachelor programme / odbor:
Linguistics / Foreign Languages for Business
Práce na příbuzné téma
-
Reklama na internetu se zaměřením na sociální sítě
Jakub Zelenka -
Právní otázky vlivu reklamy na internetu na spotřebitele
Anastasia Teploukhova -
Reklama na internetu se zaměřením na sociální sítě
Tereza Jagošová -
Reklama na internetu
Kateřina Šťastná -
Výkonová reklama na internetu
Jakub Velička -
Vlivy působící na rozhodování zákazníků při nákupech na internetu"
Nikola Adolfová -
Reklama na internetu jako nástroj marketingové komunikace
Martin Ročárek -
Regulace reklamy na internetu
Martin Fryč