Nicole Procházková

Bachelor's thesis

The Influence of Elements of Store Atmosphere and Visual Merchandising (In-Store Music and Shop Window) on Consumer´s Purchase Decision

The Influence of Elements of Store Atmosphere and Visual Merchandising (In-Store Music and Shop Window) on Consumer´s Purchase Decision
Abstract:
This dissertation aims to explore the impact of volume, tempo and fit of in store music, and colours, mannequins and ligting used in shop window, on consumer's decision to buy an apparel product. Students from the Czech and British Universities were chosen as a population for this study. The research was conducted on the base of the online questionnaires, and distributed to students of aforementioned …more
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je prozkoumat vliv elementů atmosféry prodeje (konkrétně hlasitosti, tempa a vhodnosti zvolené hudby) a vizuální obchodní politiky (barev, osvětlení a figurín ve výlohách) na nákupní chování zákazníka. Vzorek pro tento projekt byl tvořen studenty bakalářských a magisterských programů z českých a britských univerzit. Výzkum byl proveden na základě online dotazníků rozesílaných …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2015
Accessible from:: 7. 5. 2015

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Jaroslav Demel, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Procházková, Nicole. The Influence of Elements of Store Atmosphere and Visual Merchandising (In-Store Music and Shop Window) on Consumer´s Purchase Decision. Liberec, 2015. bakalářská práce (Bc.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Ekonomická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 7.5.2015

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 7. 5. 2015 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Ekonomická fakulta