The Influence of Elements of Store Atmosphere and Visual Merchandising (In-Store Music and Shop Window) on Consumer´s Purchase Decision – Nicole Procházková
Nicole Procházková
Bachelor's thesis
The Influence of Elements of Store Atmosphere and Visual Merchandising (In-Store Music and Shop Window) on Consumer´s Purchase Decision
The Influence of Elements of Store Atmosphere and Visual Merchandising (In-Store Music and Shop Window) on Consumer´s Purchase Decision
Abstract:
This dissertation aims to explore the impact of volume, tempo and fit of in store music, and colours, mannequins and ligting used in shop window, on consumer's decision to buy an apparel product. Students from the Czech and British Universities were chosen as a population for this study. The research was conducted on the base of the online questionnaires, and distributed to students of aforementioned …moreAbstract:
Cílem této bakalářské práce je prozkoumat vliv elementů atmosféry prodeje (konkrétně hlasitosti, tempa a vhodnosti zvolené hudby) a vizuální obchodní politiky (barev, osvětlení a figurín ve výlohách) na nákupní chování zákazníka. Vzorek pro tento projekt byl tvořen studenty bakalářských a magisterských programů z českých a britských univerzit. Výzkum byl proveden na základě online dotazníků rozesílaných …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2015
Accessible from:: 7. 5. 2015
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Jaroslav Demel, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PROCHÁZKOVÁ, Nicole. \textit{The Influence of Elements of Store Atmosphere and Visual Merchandising (In-Store Music and Shop Window) on Consumer´s Purchase Decision}. Online. Bachelor's thesis. Liberec: Technical University of Liberec, Faculty of Economics. 2015. Available from: https://theses.cz/id/ju822a/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Procházková, Nicole. The Influence of Elements of Store Atmosphere and Visual Merchandising (In-Store Music and Shop Window) on Consumer´s Purchase Decision. Liberec, 2015. bakalářská práce (Bc.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Ekonomická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 7.5.2015
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 7. 5. 2015 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Ekonomická fakultaTechnical University of Liberec
Faculty of EconomicsBachelor programme / field:
Economics and Management / Business Administration
Theses on a related topic
-
Vliv prodejního prostředí na nákupní rozhodování
Anastasia Kurenkova -
Vliv prodejního prostředí na nákupní rozhodování ve firmě Calzedonia
Lucie Mádlová -
Nákupní atmosféra konkrétní obchodní jednotky
Veronika Mozolíková -
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Zuzana Olivová -
Vliv prodejního prostředí na nákupní rozhodování
Jan Rucz -
Efektivita nástrojů podpory prodeje ve vybraném maloobchodě
Pavlína Štiaková -
Analýza postojů spotřebitelů k nové formě prodeje v maloobchodě
Lubor Plašil -
Efektivní využití nástrojů podpory prodeje v maloobchodě
Jiří PETR
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights