Trapno v autorském dokumentárním filmu – Kristýna Kopřivová
Kristýna Kopřivová
Bakalářská práce
Trapno v autorském dokumentárním filmu
"Embarrassment" in author documentary film
Anotace:
Trapno představuje extrémní pól humoru a v současné době jej můžeme klasifikovat jako estetickou kategorii. Do určité doby byla přítomnost trapna v umění a později ve filmu leda nechtěná. Nicméně s příchodem moderny se situace mění, od 60. a 70. let se umění a film, především nová vlna, vymezuje vůči kýči a jde trapnosti naproti. Zahrnuje ji do sebe jako hodnotu. Ve filmech 60. let tak dochází ke zlomu …víceAbstract:
Embarrassment represents the extreme pole of humor and, nowadays, can be classified as an aesthetic category. Until certain times, the presence of embarrassment in the art and later in the film had been considered as rather unintended. However, within the onset of modernism, the attitude has changed: since 60´ and 70´ art and film (particularly the New Wave), embarrassment becomes a part, or rather …víceKlíčová slova
trapnostKlíčová slova
česká kinematografieKlíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
televizní tvorbaKlíčová slova
komičnoKlíčová slova
dokumentární film
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 9. 8. 2021
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/14944
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 9. 2021
- Vedoucí: Antonín Dolák
- Oponent: Jan Rousek
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 23. 10. 2021 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Dokumentární tvorba
Práce na příbuzné téma
-
Eticismus Beryse Gauta a analýzy vybraných děl sovětské kinematografie
Ivo Antonov -
Názvy filmových děl v ruštině a češtině(strukturně-sémantická a sociolingvistická analýza)
Ilona Šikulová -
Názvy filmových děl v ruštině a češtině (strukturně-sémantická a sociolingvistická analýza)
Ilona Šikulová -
Sémiotická analýza vybraných děl z žánru fashion film
Anežka Horová -
1. Teoretická část: Pozorovatelský realismus v díle Cristiana Mungia - analýza filmového stylu. 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min., režie.
Jan Kolář -
Institut dokumentárního filmu. Subvenční strategie IDF a jejich vliv na rozvoj dokumentární kinematografie v ČR.
Monika Pohořelá -
Střihačky v současné české dokumentární kinematografii
Natália Bučková -
Zobrazení fenoménu smrti a umírání v české dokumentární tvorbě
Adéla Komrzýová