Bc. Anastasia Lopatina
Bachelor's thesis
Analýza obsahu reklamního spotu
Analysis of a commercial’s content
Abstract:
První část této práce je zaměřena na historický vývoj reklamy a televizních spotů od meziválečného období až po současnost. V druhé části práce je pozornost věnována legislativě a předpisům vycházejícím z kodexu reklamy. Jsou zde taktéž rozebrány jednotlivé požadavky na konkrétní skupiny produktů. Navazující třetí část práce je zaměřena na etické normy a na využití psychologie a emocí v reklamě. Ve …moreAbstract:
First part of the bachelor´s thesis is focused on historical development in advertising and television spots from the inter-war period to the present. The second part is devoted to the legislation and regulations based on the code of advertising. It is also analysing the single requirements of the particular products. The following section is based on the ethical standards and the use of psychology …moreKeywords
Reklama televizní reklama reklamní spot etika psychologie emoce obsahová analýza air bank equa bank banka ovlivňování přesvědčování reklamní etika kodex reklamy. Advertising TV advertising advertising spot ethics psychology emotions content analysis bank influence persuasion advertising ethics advertising code.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 9. 2014
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/exnk7/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 10. 2014
- Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
- Reader: Mgr. Miloslava Kykalová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Pohled společnosti na etický kodex reklamy
Ľuboš Kubena -
Porušování etického kodexu reklamy na příkladu sexismu
Petra Jílková -
Regulace reklamy v rozhlasovém a televizním vysílání
Adam Goranov -
Etický kodex reklamy
Dominik Kameš -
Regulace reklamy v aktuálním tržním prostředí ČR. Etické rozměry reklamy.
Helena Simonová -
Regulace reklamy v aktuálním tržním prostředí ČR. Etické rozměry reklamy.
Veronika Pavlová -
Manuál pro tvorbu právně nezávadné reklamy zaměřené na děti
Michala Kislerová -
Ethics in Advertising. The Comparison of Czech Republic and Foreign Countries
Martina Veselková