Jan Zíka

Master's thesis

Vliv antropomorfních podnětů na reakce a kupní záměr spotřebitele

The influence of anthropomorphic stimuli on reactions and purchase intentions of a consumer
Abstract:
Cílem této práce je vyhodnotit, jak antropomorfní podněty na obalech farmaceutických výrobků ovlivňují reakce spotřebitele a následně i kupní záměr. Práce dále analyzuje také moderující efekt vizuální pozornosti na vztah mezi antropomorfními podněty a reakcemi spotřebitele. Na základě literární rešerše byl vytvořen konceptuální model, na jehož základě jsou stanoveny výzkumné hypotézy. Výzkum je realizován …more
Abstract:
The aim of this master’s thesis is to evaluate in what way anthropomorphic stimuli placed on the covers of pharmaceutical products influence reactions of consumers and subsequently their purchase intention as well. The work then analyses the moderating effect of visual focus on the relationship between anthropomorphic stimuli and consumer reactions. Based on a literature search, a conceptual model …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 6. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 8. 2021
  • Supervisor: Daria Gunina
  • Reader: Tomáš Kincl

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/84637