Vliv antropomorfních podnětů na reakce a kupní záměr spotřebitele – Jan Zíka
Jan Zíka
Master's thesis
Vliv antropomorfních podnětů na reakce a kupní záměr spotřebitele
The influence of anthropomorphic stimuli on reactions and purchase intentions of a consumer
Abstract:
Cílem této práce je vyhodnotit, jak antropomorfní podněty na obalech farmaceutických výrobků ovlivňují reakce spotřebitele a následně i kupní záměr. Práce dále analyzuje také moderující efekt vizuální pozornosti na vztah mezi antropomorfními podněty a reakcemi spotřebitele. Na základě literární rešerše byl vytvořen konceptuální model, na jehož základě jsou stanoveny výzkumné hypotézy. Výzkum je realizován …moreAbstract:
The aim of this master’s thesis is to evaluate in what way anthropomorphic stimuli placed on the covers of pharmaceutical products influence reactions of consumers and subsequently their purchase intention as well. The work then analyses the moderating effect of visual focus on the relationship between anthropomorphic stimuli and consumer reactions. Based on a literature search, a conceptual model …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 6. 2021
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/84637
Thesis defence
- Date of defence: 30. 8. 2021
- Supervisor: Daria Gunina
- Reader: Tomáš Kincl
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/84637
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Management
Theses on a related topic
-
Solvent selection for isolation of pharmaceutical products
Martin Šimurda -
Reakce spotřebitelů na růst ceny řemeslného pečiva
Šárka Králová -
The Influence of E-Word of Mouth on Online Consumer Purchase Intention
Abhishekh Singh -
The impact of Danmu on Consumer Purchase Intention in Live-streaming E-commerce in China
Xuewen Gong -
Effects of Corporate Environmental Initiatives on Consumer Attitudes and Purchase Intention
Valeriya Nabok -
Consumer-Based Brand Equity and Purchase Intention towards Counterfeit Goods
Krizzia Mae Navarro -
The Effect of Marketing Mix, Consumer’s Characteristics and Psychological Conditions Toward Purchase Intention of Gucci Among the Millennials in Czechia
Vladyslava Molodzinovska