Sandra BRUNNEROVÁ

Master's thesis

Čtenářská gramotnost žáků z vybraných 4. a 5. ročníků ZŠ na Mostecku

Reading literacy of pupils from selected 4th and 5th grade in primary schools in the Most
Abstract:
Tato diplomová práce se věnuje problematice čtenářské gramotnosti u žáků 4. a 5. tříd na Mostecku. Jejím cílem je zmapování schopnosti čtení s porozuměním u vybraných žáků prvního stupně základní školy. V teoretické části se zabýváme vymezením pojmu čtenářské gramotnosti, její historii a dalším poznatkům, které se čtenářskou gramotností úzce souvisejí. Jsou popsané také mezinárodní výzkumy, projekty …more
Abstract:
This qulification thesis focuses on reading literacy among pupils 4th and 5th grade in Most. Ist aim is to map thy skills of readin comprehension for celected pupils in primary school. The theoretical part gives the definition of literacy, its history, and other findings that reading literacy are closely related. They also described the international research projects and campaigns that are more involved …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 3. 2017

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PaedDr. Jaromíra Šindelářová, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

BRUNNEROVÁ, Sandra. Čtenářská gramotnost žáků z vybraných 4. a 5. ročníků ZŠ na Mostecku. Ústí nad Labem, 2017. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta