Bc. Jindra Kindermannová

Master's thesis

Psychohry jako nástroj rozvoje sociálních dovedností žáků se sociálním znevýhodněním na ZŠ

Psychological games as a tool for development of social skills of socially disadvantaged pupils at a primary school
Abstract:
Diplomová práce podává informace o možnosti využití her v osobnostním a sociálním rozvoji dětí. V teoretické části je vysvětlen pojem žák se speciálně vzdělávacími potřebami. Dále uvádíme stručný popis stávající legislativy, problematiku sociálního znevýhodnění dětí a jejich socializaci. Závěr teoretické části je zaměřen na práci se třídou a na hry jako nástroj osobnostního rozvoje žáků. Výzkumná část …more
Abstract:
In the present thesis we describe possibilities of games usage in personal and social development of children. There is a definition of a student with special educational needs introduced in theoretical part of the thesis. We briefly describe current legislation, problems of social disadvantages of children and their socialization. The end of theoretic part is focused on the work with the class and …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 5. 2017
  • Supervisor: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta