Kulturně historické determinanty mezinárodního vyjednávání - případová studie Čína – Karolína Kohlová
Karolína Kohlová
Bachelor's thesis
Kulturně historické determinanty mezinárodního vyjednávání - případová studie Čína
Culture and historical factors of international negotiation-case study China
Abstract:
Cílem práce je vymezit specifika čínského jednání v mezinárodním prostředí na základě rozboru kulturních a historických faktorů. Nejvýznamnější z nich jsou geografické podmínky, formování čínské státnosti a filozofické směry. Práce je zaměřena pouze na stěžejní mezníky, kdy se utvářela specifika čínského mezinárodního jednání. Nejpodstatnější charakteristiky vyplývající z těchto faktorů jsou aplikovány …moreAbstract:
The aim of this bachelor’s thesis is to make an analysis of a cultural and historical influence on a China’s behaviour in international negotiation. The most influential factors are geografical conditions, forming of Chinese statehood and Chinese philosophy. This thesis is focused only on the most important milestones, which were creating the specifics of Chinese international negotiation. The most …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 9. 2016
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/73226
Thesis defence
- Date of defence: 23. 5. 2018
- Supervisor: Zuzana Lehmannová
- Reader: Petr Jeřábek
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/73226
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní studia - diplomacie
Theses on a related topic
-
COVID-19 and international business negotiation tendencies of Negotiators: A comparative study of face-to-face negotiation versus video negotiation
Niko August Nyman -
International Negotiations in Multinational Company of IUY.
Nikolaj Kolesnik -
Chinese foreign policy towards European Union since 2001: Strategic thinking and decission-making
Jan Polišenský -
Firemní kultura a nadnárodní firmy
Otakar Rákosník -
Firemní kultura podniku xy a její vliv na spokojenost zaměstnanců, zákazníků
Viktoriya Slepokurova -
Interkulturní management: Česká a izraelská pracovní kultura
Monika Tiralová -
Zahraniční závody ŠKODA AUTO a. s. a jejich firemní kultura se zaměřením na Rusko
Lukáš Volný -
Glokalizační aspekty v reklamě Toyota Motor Corporation podle typologie 6D modelu Geerta Hofstede
Darya Maltseva