Společenská odpovědnost obchodních řetězců se zaměřením na potraviny v ČR – Markéta Kopalová
Markéta Kopalová
Diplomová práce
Společenská odpovědnost obchodních řetězců se zaměřením na potraviny v ČR
Corporate social responsibility of food retail chains in the Czech Republic
Anotace:
Diplomová práce představuje specifika společenské odpovědnosti v retailingu potravin, která jsou zasazena do evropského kontextu. Praktická část přináší analýzu CSR strategií osmi hlavních obchodních řetězců se zaměřením na potraviny v České republice. Odpovědné iniciativy jsou sumarizovány podle úrovní CSR na: minimalizace rizika, posilování podnikání a generování inovací. Průzkum mezi zákazníky zkoumá …víceAbstract:
The aim of this thesis is to depict specifics of Corporate social responsibility in food retailing in European perspective. The empirical part provides an analysis of CSR strategies of eight major food retail chains in the Czech Republic. Responsible actions are summarized according to the level of CSR to: minimize risks, enhance business and generate innovations. Survey was conducted in order to obtain …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 12. 2010
Identifikátor:
http://www.vse.cz/vskp/eid/34182
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 17. 1. 2013
- Vedoucí: Dana Zadražilová
- Oponent: Veronika Mokrejšová
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/34182
Vysoká škola ekonomická v Praze
Magisterský studijní program / obor:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Práce na příbuzné téma
-
Food Quality Management
Jan Wegmann -
Bariéry a príležitosti efektívneho využitia potravín vyradených v obchodných reťazcoch
Rebeka Ebringerová -
The role of trainees during the Czech Presidency of the Council of the EU and the involvement of the staff of the Permanent Representation of the Czech Republic to the EU in public administration after the Presidency.
Daniel Houdek -
Assessment of the financial position and performance of the company O2 operating in the telecommunications industry in the Czech Republic
Weiheng Rao -
The democratization process in the Czech Republic in the 90s
Tereza Rebecca Hoblik -
European Identity in the Czech Republic in the Context of the 2008 Economic Crisis
Ľubica Šebeňová -
Party for Sale? Political marketing in the Czech Republic in the context of Election to the Chamber of Deputies in 2013
Aleš Drahokoupil -
Renaissance theatre in England and its comparison with the theatre in the Czech Lands in the Renaissance period
Lucie Pupalová