Instagram as a Tool for English Language Teaching: A Case Study of Educational Profiles – Bc. Lucie Pokorná
Bc. Lucie Pokorná
Bachelor's thesis
Instagram as a Tool for English Language Teaching: A Case Study of Educational Profiles
Instagram as a Tool for English Language Teaching: A Case Study of Educational Profiles
Abstract:
Tato bakalářská práce zkoumá, jak učitelé angličtiny využívají Instagram jak k propagaci angličtiny, tak i k vlastní prezentaci. Přestože je Instagram populární a znám převážně jako sociální síť, jeho potenciál jako edukační platformy, zejména pro osvojování cizích jazyků, není zcela brán v potaz. Práce analyzuje obsah šesti vzdělávacích profilů a kategorizuje jazyková témata, kterým se jejich autoři …moreAbstract:
This thesis explores how English teachers on Instagram utilize the platform for both promoting English and self-promotion. Although Instagram has grown in popularity as a social media site, its potential as an educational resource, particularly language acquisition, is not fully recognized. The thesis analyzes the content of six educational profiles and categorizes the language topics their authors …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ab8p7/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2024
- Supervisor: M.A. Ailsa Marion Randall
- Reader: Mgr. Žaneta Voldánová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
POKORNÁ, Lucie. \textit{Instagram as a Tool for English Language Teaching: A Case Study of Educational Profiles}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2024. Available from: https://theses.cz/id/k2gvxc/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
English Language for Education / English Language for Education
Theses on a related topic
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
Teaching English as a Second Language to Young Learners with Dyslexia
Eva Stavjaníková -
Překlady umělecké literatury ve výuce ruského jazyka jako druhého cizího jazyka na středních školách
Kryštof Peršín -
Analýza vztahu cílového a mateřského jazyka ve výuce německého jazyka na základní škole
Jana Hagen -
Vliv angličtiny - prvního cizího jazyka na vyučování/učení se francouzštiny - druhého cizího jazyka
Kristýna PETŘÍČKOVÁ -
Osvojování mateřského jazyka v kontextu výuky cizího jazyka v předškolním věku
Ludmila Bulínová -
Jazykové kompetence žáků s narušenou komunikační schopností ve výuce cizího jazyka
Věra Navrátilová