Hodnota pozitivních recenzí v nákupech on-line – Bc. Annamária Kuchtiaková
Bc. Annamária Kuchtiaková
Master's thesis
Hodnota pozitivních recenzí v nákupech on-line
Willingness to pay for a positive review in on-line shopping
Abstract:
The main subject of my master’s thesis „Willingness to pay for a positive review in on-line shopping“ is to find out if the customers are willing to accept the higher price of the product in the online stores with a good reputation followed by estimation of the value of positive reviews. The theoretical part is focused on the identification of characteristics and services, which affect the choice of …moreAbstract:
Predmetom diplomovej práce „Hodnota pozitivních recenzí v nákupech on-line“ je zistiť, či sú spotrebitelia ochotní akceptovať vyššiu cenu produktu v internetových obchodoch s dobrou reputáciou a následne odhadnúť hodnotu, na ktorú si pozitívne recenzie cenia. Teoretická časť práce je zameraná na špecifikovanie vlastností a služieb, ktoré majú vplyv na voľbu internetového obchodu s dôrazom na recenzie …moreKeywords
online nakupovanie spotrebiteľské správanie hodnota recenzií voľba internetového obchodu modely diskrétnej voľby multinomiálna logistická regresia stated preference dáta úžitková funkcia online shopping consumer behavior value of review choice of online store discrete choice models multinomial logistic regression utility function
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 1. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/sec2l/
Thesis defence
- Date of defence: 28. 1. 2019
- Supervisor: Ing. Michal Kvasnička, Ph.D.
- Reader: Ing. Štěpán Mikula, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Quantitative Methods in Economy / Mathematical and Statistical Methods in Economics
Theses on a related topic
-
Multinomická logistická regrese, Trojcestné ROC, VUS
Juraj Kapasný -
Vytvoření internetového obchodu s náhradními díly pro značku Škoda
Michal Kytlica -
Vytvoření internetového obchodu dle vlastního podnikatelského záměru a jeho provoz v reálném čase
Ondřej Siman -
Vytvoření internetového obchodu zaměřeného na prodej speciálních typů slunečních brýlí a jeho marketingová propagace
Daniel Reck -
Proces vzniku internetového obchodu malého nebo středního podniku
Magdaléna Rychtová -
Tvorba a provoz elektronického obchodu
Jiří Juřica -
Přechod z daňové evidence fyzické osoby na obchodní korporaci s.r.o. s vedením podvojného účetnictví u internetového obchodu MixBoxCZ
Jirina Senfeldova -
Analýza rizik provozování internetového obchodu
Eva Mrkusová