Identifikace a zhodnocení cirkulárních strategií v oblasti FMCG s ohledem na environmentální a ekonomické faktory pro zvýšení udržitelnosti – Michaela Žilinská
Michaela Žilinská
Bachelor's thesis
Identifikace a zhodnocení cirkulárních strategií v oblasti FMCG s ohledem na environmentální a ekonomické faktory pro zvýšení udržitelnosti
Abstract:
Poptávka spotřebitelů po rychloobrátkových produktech každým rokem narůstá a s ní spojený neustále hromadící se plastový odpad zapříčiněný zvyšující se každodenní spotřebou, zvyšující se podíl emisních plynů, které mají vliv na klimatické změny či značná degradace životního prostředí. To vše má za následek negativní lidská činnost. Jedněmi z největších přispěvatelů těchto skutečností jsou FMCG společnosti …moreAbstract:
Consumer demand for fast-moving consumer products is increasing year on year, with the associated continuous accumulation of plastic waste caused by increasing daily consumption, increasing emissions of gases that have an impact on climate change or significant environmental degradation. All this is the result of negative human activity. FMCG companies are among the biggest contributors to this. However …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2023
Identifier:
https://is.vstecb.cz/th/pksdd/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2023
- Supervisor: Ing. Eva Kalinová
- Reader: Ing. Zuzana Lerchová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŽILINSKÁ, Michaela. \textit{Identifikace a zhodnocení cirkulárních strategií v oblasti FMCG s ohledem na environmentální a ekonomické faktory pro zvýšení udržitelnosti}. Online. Bachelor's thesis. České Budějovice: Institute of Technology and Business in České Budějovice. 2023. Available from: https://theses.cz/id/k5l70s/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých BudějovicíchInstitute of Technology and Business in České Budějovice
Bachelor programme / field:
Business Economics / Business Economics
Theses on a related topic
-
Účinnost CSR (Corporate Social Responsibility) projektů v marketingové komunikaci firem
Adéla Šlajchová -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Darina Khomenko -
Corporate social responsibility and its effectiveness for competitiveness of business
Iuliia Vasilenko -
Modern Corporate Social Responsibility
Nazerke Kalniyazova -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Nelli Darbinyan -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Ekaterina Sukhova -
Péče o zaměstnance jako součást Corporate Social Responsibility na příkladu organizace Škoda Auto, a. s.
Lenka Ječná -
Corporate Governance and Social Responsibility in Banking and Insurance
Nino Khazalia