Laura SLANÍKOVÁ
Bachelor's thesis
Werbung und ihre Wirkung auf die Verbraucher
Advertising and its influence on consumers.
Abstract:
This bachelor thesis consists of two parts, a theoretical part and a practical part. The theoretical part focuses on basic concepts in advertising, advertising language, colours and the position of men in advertising. The practical part deals with the analysis of the Czech company Datart and the German company Saturn in terms of the appearance of recommenders, colours or specific language.Abstract:
Tato bakalářská práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na základní pojmy v reklamě, reklamní jazyk, barvy a postavení mužů v reklamě. Praktická část se zabývá analýzou české společnosti Datart a německé společnosti Saturn z hlediska vzhledu doporučovatelů, barevnosti reklamy či specifického jazyka.
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2023
Thesis defence
- Supervisor: doc. PhDr. Eva Hrdinová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
SLANÍKOVÁ, Laura. Werbung und ihre Wirkung auf die Verbraucher. Olomouc, 2023. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakultaPalacký University Olomouc
Faculty of EducationBachelor programme / field:
German: teaching focus / German: teaching focus
Theses on a related topic
-
Jazyk reklamy
Zuzana CHALUPOVÁ -
Jazyk reklamy
Tereza BÁRTOVÁ -
Mediální obraz maskulinity ve vybraných českých reklamách
Martina Kotulová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights